معبر

خبری تحلیلی

معبر

خبری تحلیلی

فرار مبارک مبارک

انگار همین دیروز بود که ۳۲سال پیش محمدرضا شاه ایران فرار رو بر قرار ترجیح داد و از ایران گریخت مردم انقلابی ایران با خوشحالی مضاعف به راهپیمایی های خیابانی خود ادامه دادند و سر انجام در ۲۲بهمن انقلاب ایران به پیروزی رسید اما امروز در حال و هوای پیروزی انقلاب دیکتاتور مصر با فرمول انقلاب اسلامی ایران پا به فرار گذاشت همان فرمول همان دیکتاتوری و همان حامی همیشگی -یعنی آمریکا- و به همان صورت و در همان بهمن ماه اما حیف که مصری ها از وجود رهبری چون امام راحل محروم هستند . غربی ها یعنی امریکا و اسرائیل و متحدانشان در سال گذشته با فرمولهای خود قصد براندازی در نظام اسلامی مارا داشتند که با رهبری داهیانه رهبر انقلاب علاوه بر این که مهارشد آتش افروزی دشمنان را به دامن خودشان باز گردانید. حالا این فرمول انقلاب اسلامی ایران است که همه را بر افروخته و دیکتاتورهای غربی را زمین گیر نموده نه فرمول انقلاب مخملی سروس نه جین شارپ نه مایکل لیدن و نه هیچ کدام از تئوریسین های غربی بلکه فرمول انقلابی اسلامی امام روح الله. 

حال تفاوت این فرمولها را ببینید!! 

در فرمول های غربی به این صورت عمل می شود که پس از  سالها برنامه ریزی و با حمایت همه جانبه کشورها و رسانه ها و هزینه میلیاردی و هنگفت به براندازی در نظامهای مخالف می پردازند و در موفقیت شان نیز تردید است. نمونه آن در سال۸۸ و انتخابات ایران است که با مانور بسیار وسیع رسانه ای و حمایت همه جانبه قدرتها و هزینه های کلان و... نتها موفقیتی نداشتند بلکه همه اینها به سر خودشان آمد. اختشاشات دانشجویان در فرانسه انگلیس و قیام مردم تونس و مصر و... 

اما فرمول امام: به این گونه است که ملتها بدون هیچ هزینه اضافی بدون حمایت هیچ ابرقدرتی و بدون در اختیار داشتن رسانه های وسیع فقط با یک چیز آنهم اسلام و تنها اسلام ناب در مقابل دیکتاتورهای خود به قیام می پردازند و دولتهای دیکتاتور خود را به زباله دان تاریخ می اندازد. 

بزرگترین پیشگوی تاریخ

تفاوت انقلاب شیعی ایران با جنبشهایی که در تونس مصر و دیگر کشور ها انجام گرفته یک تفاوت اساسی است. شاید بهتر است بگوییم چیزی را که به لطف خداوند سبحان و به وسیله حضرت امام روح الله قدس الله نفس الذکیه در ایران اسلامی -انقلاب اسلامی ایران- ایجاد شد فهم و درکی بود که امام سی سال زودتر از دیگر ا فراد و دیگر ملتها درک نمود. به عبارت دیگر چیزی را که ملت ایران در سی سال پیش فهمیده و بدان عمل نموده مردمان این کشورها بعد از ۳۲سال تازه فهمیدند. 

 شاید وقتی امام راحل فرمود ما انقلابمان را به تمام جهان صادر خواهیم کرد مردمان تونس مصر اردن و یمن و ... نمی توانستند به خوبی این دور بینی و پیشگویی رهبر فقید انقلاب اسلامی مان  که در آن روزها یک انقلابی نو پا بود را درک کنند. اما این روزها دیگر بر کسی پوشیده نیست که پیشگویی های یکی از بزرگترین پیشگوهای تاریخ - بخوانید امام خمینی - یکی پس از دیگری جامع عمل می گیرد. از شکسته شدن استخوان های کمونیست ها وبا ذلت کشته شدن صدام و صادر کردن فرهنگ انقلاب ایران و... همه و صدهای دیگر از این دست پیشگویی های بزرگ مرد تاریخ اسلام حضرت امام روح الله قدس الله نفس الذکیه بود. 

 

تعجب ما اما از این مردمان نیست بلکه از آن دسته افرادی است که وجود قدسی امام را درک کردند در محضر ایشان همه اینهایی که ما می گوییم را دیدند و به وسیله همین روابط که با امام داشتند به چه جاهایی که نرسیدوردن و... و حالا که همه ملتها در حال بیدار شدن هستند و اکنون که مردمان مسلمان در حال بیعت با ارمانهای امام عزیز هستند این خود باخته گان ساز مخالفان امام را کوک می کنند و در زیر پرچم آنها بر ضد ملت امام فتنه انگیزی می کنند. بی بصیرتی یعنی همین به قول امام خامنه ای بصیرت یعنی بدانیم شمری که سر از تن امام حسین جدا کرد همان جانبازی بود که در رکاب علی شمشیر زد اینها یه یقین شمرها و عمر سعدهای زمانه هستند .  

امام راحل اما اینهارا هم پیشگویی کرده بود به فرمایشات مختلف امام توجه کنید انگار اینهارا می دیده و با اینان سخن می گفته.  

امروز بیداری ملتهای اسلامی فقط یک چیز را به همراه دارد فریاد مردمان امروز این جمله است انقلاب اسلامی - این بار اما جهانی- اری انقلاب جهانی اسلامی در یک کلام یعنی درخواست ظهور مهدی فاطمه عجل الله. 

خبرامدنت می رود باغ به باغ   می رود شهر به شهر   مردمان یمن و تونس ومصر   مردمان اردن    همه عالم به تمنای تو بر خاسته اند    شورو حالی برپاست    وعده ات نزدیک است.  

اللهم عجل لولیک الفرج 

حجاب! بودن یا نبودن مسئله این است!

می خواهم بدانم، آیا مسئله اصلی کشور جنگ نرم هست یانه؟ اگر نیست! پس چرا یکی نمی گوید که نیست! اگر هست- که قطعا هست- پس چرا نهادهای دولتی دست کم در شهر خودمان- هیچ حرکتی نمی کنند؟!

کسی نمی گوید که اولویت جنگ نرم نیست، خود رئیس جمهور عزیز، گفته رویکرد دولت دهم، رویکرد فرهنگی است، چرا که ایشان هم این فرمایش امام خامنه ای را که فرمودند« الان اولویت اصلی کشور جنگ نرم است» را قبول دارند. جسارتا اما، ما هرچه گشتیم فعالیت چندانی از این رویکرد در شهرستان ندیدیم. ایا اگر جنگ تحمیلی بود هم همین گونه عمل می شد؟ ایا اگر دشمن با توپ و تانک به شهرمان هجوم می آورد همین قدر بی اعتنا بودیم؟پس، یا هنوز جنگ را باور نکردیم، یا طریقه جنگیدن را نمی دانیم. 

 اگر بخواهیم سنگرها و خاکریزهای جنگ نرم را تعریف کنیم، قطعا یکی از مهم ترین آنها حجاب است. دشمن با کنار زدن حجاب زنان، در پی سست کردن غیرت مردان و از بین بردن اراده آنها برای حمایت از انقلاب اسلامی است، آیا این چیزی غیر از جنگ است؟ شاید کسی بگوید که جنگ نرم که فقط مبارزه با بد حجابی نیست،  ما هم  در سدد این نیستیم که بگوییم جنگ نرم فقط حجاب است، اولویتهای جنگ نرم زیاد تر از آن است که خود شرح حدیث بسیار دارد. اما این مقوله در شهر ما بخاطر مناطق تفریحی زیاد می تواند یک اولویت مهم محسوب شود. چرا که ما می بینیم تأثیرات نگران کننده فرهنگ برخی مسافران را که با بی حیایی زمینه بی حجابی دیگران را فراهم می کنند.    

 ما در شماره های قبل این نشریه در همین ستون بارها به این مهم که البته حدیث نفس بسیاری از جوانان ولایی بود- اشاراتی داشته ایم  و در این باب با امام جمعه عزیزهم سخن گفتیم و ایشان در خطبه های نماز جمعه به این موضوع نیز اشاراتی داشتند که در همینجا به نوبه خود از ایشان تشکر و قدر دانی می کنیم. بهتر است تا نوروز فرانرسیده و خیل مسافران به شهر مان سرازیر نشده اند چاره ای اندیشیده شود، تا مسافران با آمدن در این دارالمومنین، حرمت نگه دارند و انشا الله ماهم در فردای قیامت در محضر آیت الله بهجت فومنی و 406 شهید این دیار سر افکنده نباشیم.

البته در همینجا برای روشن شدن آنهایی که مخالف این وجیزه اند بگوییم که به هیچ وجه قصد زیر سوال بردن هیچ فرد یا نهادی را نداریم پس  اگر از بی حجابی خوشتان می آید  بر ما خورده بگیرید. 

(در یکی از نشریات فومن بخوانید)